QA Engineer (New Model & Customer Claim) (23K - 33K) (SDG-104992)
RGF HR Agent
- จังหวัดชลบุรี
- 23,300-33,300 บาท/เดือน
- งานประจำ
- ฟูลไทม์
Industry Other/
Employment type Uncategorized
Position level Other
Number of openings 1
Desired entry time -
Required language skillEnglish (Conversation)
Foreign language competence -
Working hours Others
Welfares / Leave systemsWork detailsDuties & Responsibilities:
- Manage APQP schedule and communicate with related department.
- Interface with customer and facilitate the resolution of quality issues and concerns.
- Submit ECR/ECN to customers and update the change of status to team member.
- Prepare PPAP document, execute PPAP submission and approval as required for new program launches and customer-initiated product changes.
- Maintain APQP documentation to support of the manufacturing process in accordance with customer requirements, e.g. FMEA, MSA, SPC, PPAP, etc.
- Understand and provide interpretation of customer specific requirements.
- Control all APQP documents through PPAP approval for new program launches.
- Create NCR customer claim and lead to problem solving.
- Update fast response tracking board to communicate status of problem and corrective action.
- To contact customers in the case of problem with the quality products according to customers' requests.
- Perform tracking customers issue and representing customers about quality problem.
- Verify countermeasure effectiveness with team member.
- Follow up take Corrective and Improvement while problem occurred and control 4M change as requirement.
- Prepare the report summarizing the results of other quality checks for customers according to customer request.
- กำหนดการ APQP และสื่อสารกับแผนกที่เกี่ยวข้อง
- ติดต่อกับลูกค้าและอำนวยความสะดวกในการแก้ไขปัญหาข้อกังวลด้านคุณภาพ
- ส่ง ECR/ECN ให้กับลูกค้าและอัปเดตการเปลี่ยนแปลงสถานะให้กับสมาชิกในทีม
- เตรียมเอกสาร PPAP ดำเนินการส่ง PPAP และอนุมัติตามที่จำเป็นสำหรับการเปิดตัวโปรแกรมใหม่และการเปลี่ยนแปลงผลิตภัณฑ์ที่ริเริ่มโดยลูกค้า
- ดูแลรักษาเอกสาร APQP เพื่อรองรับกระบวนการผลิตให้สอดคล้องกับความต้องการของลูกค้า เช่น FMEA, MSA, SPC, PPAP ฯลฯ
- ทำความเข้าใจและตีความข้อกำหนดเฉพาะของลูกค้า
- ดูแลเอกสาร APQP ทั้งหมดผ่านการอนุมัติ PPAP สำหรับการเปิดตัวโปรแกรมใหม่
- ดูแลคำร้องของลูกค้า NCR และนำไปสู่การแก้ปัญหา
- อัพเดตบอร์ดติดตามข้อเสนอแนะเพื่อแจ้งสถานะของปัญหาและดำเนินการแก้ไข
- ติดต่อลูกค้าในกรณีที่เกิดปัญหากับสินค้า
- ติดตามปัญหาของลูกค้าและเป็นตัวแทนลูกค้าเกี่ยวกับปัญหาด้านคุณภาพของสินค้า
- ตรวจสอบประสิทธิผลของมาตรการรับมือกับสมาชิกในทีม
- ติดตามผลการแก้ไขและปรับปรุงในขณะที่เกิดปัญหาและควบคุมการเปลี่ยนแปลง 4M ตามความต้องการ
- จัดทำรายงานสรุปผลการตรวจสอบคุณภาพอื่นๆ ให้กับลูกค้า
- Age 27-35 years
- Any gender
- Bachelor's degree in mechanical engineering, industrial engineering, or related fields.
- At least 2 years of working experience in new model and customer claim from Automotive Industry (Tier 1 or OEM customers)
- Knowledge of 8D report, IATF16949, Customer specific requirement (CSR) such as FORD/GM/VW/JLR etc.
- Have experience to discuss, meeting with the oversea customers (Europe)
- Advance conversation high in English.
- Good communications and presentation skills
- English : Conversational
- Japanese : None
Working Hour: 8:00-17:30(Mon-Fri)About the Benefit
Salary: 23,300-33,300 THB
- Provident Fund
- Employee group insurance
- Health insurance for employees' children
- Dental fees
- Scholarships for employees' children
- Fitness
- Friday Afternoon Snack
- New Year's gift
- Activities and birthday gifts for employees
- Annual recreational activities
- Uniform
- Skill Allowance
- Living Allowance
- Diligent Allowance
- Company bus
- Business Type: Manufacturing
- Products: Spark plugs, oxygen sensors and A/F sensors for domestic and import vehicles
- อายุ 27-35 ปี
- เพศใดก็ได้
- ปริญญาตรีสาขาวิศวกรรมเครื่องกล วิศวกรรมอุตสาหการ หรือสาขาที่เกี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์การทำงานอย่างน้อย 2 ปีในรถยนต์รุ่นใหม่และการเรียกร้องจากลูกค้าจากอุตสาหกรรมยานยนต์ (ลูกค้า Tier 1 หรือ OEM)
- ความรู้เกี่ยวกับรายงาน 8D, IATF16949, ข้อกำหนดเฉพาะของลูกค้า (CSR) เช่น FORD/GM/VW/JLR เป็นต้น
- มีประสบการณ์ในการพูดคุยพบปะกับลูกค้าต่างประเทศ (ยุโรป)
- ภาษาอังกฤษระดับสนทนา
- มีทักษะการสื่อสารและการนำเสนอที่ดี
- อังกฤษ : สนทนา
- ภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี
เวลาทำการ: 8:00-17:30 น.(จันทร์-ศุกร์)เกี่ยวกับผลประโยชน์
เงินเดือน: 23,300-33,300 บาท
- กองทุนสำรองเลี้ยงชีพ
- ประกันภัยกลุ่ม
- ประกันสุขภาพสำหรับบุตรพนักงาน
- ค่าทันตกรรม
- ทุนการศึกษาสำหรับบุตรพนักงาน
- ฟิตเนส
- อาหารว่างช่วงบ่ายทุกวันศุกร์
- ของขวัญปีใหม่
- กิจกรรมและของขวัญวันเกิดให้กับพนักงาน
- กิจกรรมสันทนาการประจำปี
- เครื่องแบบ
- ค่าทักษะ
- ค่าครองชีพ
- เบี้ยขยัน
- รถรับ-ส่ง
- ประเภทธุรกิจ : การผลิต
- ผลิตภัณฑ์: หัวเทียน, เซนเซอร์ออกซิเจน และเซนเซอร์ A/F สำหรับรถยนต์ในประเทศและนำเข้า
Japanese-Jobs.com