Accounting Assistant - Retail Finance Back Office (Account Receivable)

Richemont

  • กรุงเทพฯ
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 1 เดือนที่ผ่านมา
MAIN PUROPOSEWe are looking for a Accounting Assistant - Retail Finance Back Office (RFBO) to supporting retail operation for boutique business, including project implementation and support to stakeholders to ensure all the requirements are met.KEY RESPONSIBILITIES
  • Operations
  • Process daily retail operation and able to give advice when there is any problem raising from the boutique
  • Perform timely and accurate receipt posting/clearing
  • Coordinate with related stakeholders i.e. Bank, Boutique staff, Internal requestor to solve daily receiving issues
  • Manage the training to boutique staff over any related to RFBO activities i.e. retail operation workflow, implement any new project
  • Prepare month-end closing tasks which related to own responsibility areas for Finance Manager in a timely manner, ensuring delivery deadlines
  • Ensure compliance to group policies, procedures and anti-money laundering rules being adhere by law and regulator's requirement
  • Review and check completeness that all the control which related to daily retail operation has been put in place
  • Reporting
  • Review boutique daily sales documentation and day-end report
  • Provide weekly updates and reporting under own responsibility areas
  • Generate and provide accurate and timely results in the form of monthly/quarterly report for management
  • Project and others
  • Accountable to coordinate and implement all the up-coming projects which related to RFBO activities
  • Participate in process improvements to enhance efficiency and accuracy in financial operations, accounting processes and controls
  • Support other ad-hoc tasks that maybe delegated
REQUIREMENTS
  • Degree in Accounting, Finance or related field
  • 5+ years of working experience in accounting field, preferably at least 2-3 years in RFBO/AR experience. Having 2-3 years audit experience would be an advantage
  • Strong analytical, organizational and problem solving skills
  • Meticulous attention to detail with a high degree in accuracy
  • Ability to work independently while collaborating effectively in a cross-functional and multicultural team
  • Comfortable to work under pressure in a fast pace environment
  • Good command in English, both written and spoken
  • Proficient in Microsoft Excel and other Microsoft Office tools
  • Knowledge of SAP would be an added advantage

Richemont

งานที่ใกล้เคียง

  • Internship - Office Management and Support

    Wisesight

    • กรุงเทพฯ
    รายละเอียดงาน ดูแลตรวจเช็คเตรียมอุปกรณ์ในพื้นที่สำนักงานให้พร้อมใช้งานอยู่เสมอ ตรวจสอบและดูแลสต็อกอุปกรณ์สำนักงานและสวัสดิการ รวมถึงการเบิกจ่าย จัดเตรียม จัดเก็บ ถ่ายเอกสาร และ…
    • 17 วันที่ผ่านมา
    • สมัครด่วน
  • Internship - Office Management and Support

    Wisesight

    • กรุงเทพฯ
    รายละเอียดงาน ดูแลตรวจเช็คเตรียมอุปกรณ์ในพื้นที่สำนักงานให้พร้อมใช้งานอยู่เสมอ ตรวจสอบและดูแลสต็อกอุปกรณ์สำนักงานและสวัสดิการ รวมถึงการเบิกจ่าย จัดเตรียม จัดเก็บ ถ่ายเอกสาร และ…
    • 20 วันที่ผ่านมา
  • Accounting & Office Admin

    INCREDIBLE®

    • กรุงเทพฯ
    เราเชื่อว่าในทุกทีมต้องมี “หัวใจของออฟฟิศ” และคน ๆ นั้นก็คือคุณ — ที่เก่งทั้งเรื่องตัวเลข งานเอกสาร และการดูแลความเรียบร้อยเบื้องหลังทั้งหมด ถ้าคุณเป็น สายบัญชีที่แม่นตัวเลข แต่อ…
    • 3 วันที่ผ่านมา