System Engineer (Managed Service Team)

RGF HR Agent

  • กรุงเทพฯ
  • 45,000-63,000 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 1 เดือนที่ผ่านมา
Job Description System Engineer (Managed Service Team) (45K-63K) (SDG-104452) วิศวกรระบบ (ทีมงานบริการจัดการ)
Job responsibilities
- Leading, consultation and supervised staff for troubleshooting. - Problem review, problem prevention and consultation (Ad-hoc meeting with Customer). - Have familiar with enterprise network and Service monitoring tool and dealing with escalated network support issues - Configuration Maintain various network, system and Security deivce(e.g Cisco,Palo-alto,Fortigate, Microsoft, O365) - Provide support / troubleshooting to resolve issues following Service level agreement - Provide Monthly reports to customer, supervisor and project Manager upon requests - Work with under pressure and Others assigned by supervisor.
ความรับผิดชอบในงาน
- เป็นผู้นำ ให้คำปรึกษา และควบคุมดูแลเจ้าหน้าที่ในการแก้ไขปัญหา - การตรวจสอบปัญหา การป้องกันปัญหา และการให้คำปรึกษา (การประชุมเฉพาะกิจกับลูกค้า) - มีความคุ้นเคยกับเครือข่ายองค์กรและเครื่องมือตรวจสอบบริการ และจัดการกับปัญหาการสนับสนุนเครือข่ายที่เพิ่มขึ้น - การกำหนดค่า รักษาเครือข่าย ระบบ และอุปกรณ์รักษาความปลอดภัยต่างๆ (เช่น Cisco, Palo-alto, Fortigate, Microsoft, O365) - ให้การสนับสนุน / การแก้ไขปัญหาเพื่อแก้ไขปัญหาตามข้อตกลงระดับการให้บริการ - จัดทำรายงานรายเดือนแก่ลูกค้า หัวหน้างาน และผู้จัดการโครงการเมื่อมีการร้องขอ - ทำงานภายใต้ความกดดัน และอื่นๆ ที่ได้รับมอบหมายจากหัวหน้างานJob Requirement
Necessary Skill / Experience
- Thai nationality , Male, Female , age 25 - 35 years old - Bachelor's degree - Bachelor's or Master's degree in Computer Engineering, Computer Science, Information Technology, or related fields. - At least 3 years of experience in an Internet Service Provider or Managed Service business - Good English communication.
Preferable skills/Experience
- Advanced knowledge of Microsoft solutions, vSphere, vCenter, Storage - Experience with Microsoft Active Directory, WSUS, Exchange, Office365, administration and troubleshooting - Experience with Operation system (Windows client/server, Linux, Vmware) administration and troubleshooting - Understanding of communication protocols (mainly TCP/IP) and routing protocols (e.g. BGP, OSPF) - Familiar with MS Exchange, MS Teams, and Virtualized Technology (Vmware and Citrix) will be benefits. - Experience in AWS, Office 365 and Airwatch will be advantage - Experience with network diagnostic, monitoring and analysis tools(e.g. Zabbix, SolarWinds network tools) - Experience with Antivirus solution such Symantec and Trend Micro, administration and troubleshooting - Experience with Cloud(AWS and on Premise), Backup Services such Veeam, Symantec and Veritas, Proxy, CUCM and Voice Language Skill English level : Conversational Japanese level : None Workplace Area: BTS Phloen Chit Working Hour: 8:30-17:30(Monday - Friday
Flexible Working Hours
Hybrid (work from home/everywhere)(Some Sat. as stated in the Company's calendar)) About the Benefits 45,000-63,000THB About the company Product & Service: General IT Solutions services Business Type: IT Solutions / IT Consulting;
ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น
- สัญชาติไทย , ชาย, หญิง อายุ 25 - 35 ปี - ปริญญาตรี - วุฒิปริญญาตรีหรือปริญญาโท สาขาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ วิทยาการคอมพิวเตอร์ เทคโนโลยีสารสนเทศ หรือสาขาที่เกี่ยวข้อง - มีประสบการณ์อย่างน้อย 3 ปีในธุรกิจผู้ให้บริการอินเทอร์เน็ตหรือธุรกิจบริการที่มีการจัดการ - สื่อสารภาษาอังกฤษได้ดี
ทักษะ/ประสบการณ์ที่ต้องการ
- ความรู้ขั้นสูงเกี่ยวกับโซลูชัน Microsoft, vSphere, vCenter, Storage - มีประสบการณ์กับ Microsoft Active Directory, WSUS, Exchange, Office365, การดูแลระบบและการแก้ไขปัญหา - มีประสบการณ์ด้านการดูแลระบบระบบปฏิบัติการ (ไคลเอ็นต์/เซิร์ฟเวอร์ Windows, Linux, Vmware) และการแก้ไขปัญหา - ความเข้าใจโปรโตคอลการสื่อสาร (ส่วนใหญ่เป็น TCP/IP) และโปรโตคอลการกำหนดเส้นทาง (เช่น BGP, OSPF) - ความคุ้นเคยกับ MS Exchange, MS Teams และเทคโนโลยีเสมือนจริง (Vmware และ Citrix) จะได้รับประโยชน์ - มีประสบการณ์ใน AWS, Office 365 และ Airwatch จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ - มีประสบการณ์กับเครื่องมือวินิจฉัย ตรวจสอบ และวิเคราะห์เครือข่าย (เช่น Zabbix, เครื่องมือเครือข่าย SolarWinds) - มีประสบการณ์กับโซลูชัน Antivirus เช่น Symantec และ Trend Micro การดูแลระบบและการแก้ไขปัญหา - มีประสบการณ์กับ Cloud (AWS และ on Premise), บริการสำรองข้อมูลเช่น Veeam, Symantec และ Veritas, Proxy, CUCM และเสียง ทักษะทางภาษา ระดับภาษาอังกฤษ : การสนทนา ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี สถานที่ทำงาน: BTS เพลินจิต เวลาทำงาน: 8:30-17:30 น.(จันทร์ - ศุกร์
เวลาทำงานที่ยืดหยุ่น
Hybrid (ทำงานจากที่บ้าน/ทุกที่)(บางวันเสาร์ตามที่ระบุในปฏิทินของบริษัท)) เกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ 45,000-63,000 บาท เกี่ยวกับบริษัท สินค้าและบริการ: บริการโซลูชั่นไอทีทั่วไป ประเภทธุรกิจ: โซลูชั่นไอที / ที่ปรึกษาด้านไอที;

RGF HR Agent