Assistant Accounting and Finance Manager

RGF HR Agent

  • กรุงเทพฯ
  • 30,000-35,000 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 1 เดือนที่ผ่านมา
Job Description Assistant Accounting and Finance Manager (30K-35K) (SDG-104124) ผู้ช่วยผู้จัดการฝ่ายบัญชีและการเงิน
Job responsibilities
  • Lead and supervise the accounting team in performing daily accounting activities and month-end closings. • Monitor team members' workloads and prioritize tasks to ensure efficiency and timely completion of assignments. • Update daily cash flow • Verify the evidence and accuracy for the payment process. • Request approve payment process by email • Coordinates with other departments on financial relates matters • Liaise with external auditors, tax agents, bankers, solicitors and other regulatory bodies on company's audit, tax and legal matters • Assist in preparation of annual budget, forecasting, company performance and evaluation, fixed asset management and bank reconciliation • Ensure timely and accurate month-end and financial year closing activities as well as submission of financial management and statutory reports. • Regulate accounting document flow and controlling Invoices/Costs of services received and proper implementation in the system. • Ensure compliance with corporate policies, procedures and accounting standards, statutory authority and audit requirements. • Verify the accuracy of journal entries PI, PV, IV, DN, CN, RV and JV. • Prepare supporting information of Financial Statements • Prepare annual corporate tax submission and verify monthly tax submission • Prepare quarterly consolidated financial report to HQ • Provide ad-hoc reports as required by supervisor or managements.
ความรับผิดชอบในงาน
  • เป็นผู้นำและกำกับดูแลทีมงานบัญชีในการดำเนินกิจกรรมทางบัญชีรายวันและปิดบัญชีสิ้นเดือน • ติดตามปริมาณงานของสมาชิกในทีมและจัดลำดับความสำคัญของงานเพื่อให้มั่นใจว่างานที่ได้รับมอบหมายมีประสิทธิภาพและเสร็จทันเวลา • อัปเดตกระแสเงินสดรายวัน • ตรวจสอบหลักฐานและความถูกต้องของกระบวนการชำระเงิน • ขออนุมัติกระบวนการชำระเงินทางอีเมล • ประสานงานกับแผนกอื่นๆ ในเรื่องที่เกี่ยวข้องกับการเงิน • ติดต่อประสานงานกับผู้ตรวจสอบภายนอก ตัวแทนภาษี นายธนาคาร ทนายความ และหน่วยงานกำกับดูแลอื่น ๆ เกี่ยวกับการตรวจสอบของบริษัท ภาษี และกฎหมาย • ช่วยเหลือในการจัดเตรียมงบประมาณประจำปี การคาดการณ์ ประสิทธิภาพของบริษัทและการประเมินผล การจัดการสินทรัพย์ถาวร และการกระทบยอดธนาคาร • ตรวจสอบให้แน่ใจว่ากิจกรรมการปิดบัญชีสิ้นเดือนและปีการเงินทันเวลาและถูกต้องตลอดจนการส่งการจัดการทางการเงินและรายงานตามกฎหมาย • ควบคุมการไหลของเอกสารทางบัญชีและควบคุมใบแจ้งหนี้/ต้นทุนการบริการที่ได้รับและการใช้งานที่เหมาะสมในระบบ • ดูแลให้มีการปฏิบัติตามนโยบาย ขั้นตอน และมาตรฐานการบัญชี อำนาจตามกฎหมาย และข้อกำหนดการตรวจสอบขององค์กร • ตรวจสอบความถูกต้องของรายการบันทึกประจำวัน PI, PV, IV, DN, CN, RV และ JV • จัดทำข้อมูลประกอบงบการเงิน • จัดเตรียมยื่นภาษีนิติบุคคลประจำปีและตรวจสอบการยื่นภาษีรายเดือน • จัดทำรายงานทางการเงินรวมรายไตรมาสต่อสำนักงานใหญ่ • จัดเตรียมรายงานเฉพาะกิจตามที่หัวหน้างานหรือฝ่ายบริหารต้องการ
Job Requirement
Necessary Skill / Experience
- Thai nationality , Male, Female , age 30 - 40 years old - Bachelor's degree • Bachelor's Degree in Accounting of Finance • 3-5 years experience in accounting field or related • Basic knowledge in accounting • Knowledge of Taxes, VAT, Withholding taxes etc. • Well organized and able to work independently within minimum supervision on tight deadlines. • Communication level in English (Use for communicate with Group Company) • Proficient in Microsoft Office (Exel) • Able to coordinate inter-department issues to lead the project • Good interpersonal skills • Goal - Oriented, Unity, Learning, Flexible Language Skill English level : Conversational Japanese level : None Workplace Area: ARL Lat Krabang Working Hour: 8:30-17:30(Monday - Friday) About the Benefits 30,000-35,000THB About the company Product & Service: One stop service for logistics Business Type: Distribution / Transportation / Warehousing;
ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น
- สัญชาติไทย , ชาย, หญิง อายุ 30 - 40 ปี - ปริญญาตรี • ปริญญาตรี สาขาการบัญชีการเงิน • มีประสบการณ์ 3-5 ปีในสาขาบัญชีหรือที่เกี่ยวข้อง • ความรู้พื้นฐานด้านการบัญชี • ความรู้เรื่องภาษี ภาษีมูลค่าเพิ่ม ภาษีหัก ณ ที่จ่าย ฯลฯ • มีการจัดการที่ดีและสามารถทำงานได้อย่างอิสระภายใต้การควบคุมดูแลขั้นต่ำตามกำหนดเวลาที่จำกัด • ภาษาอังกฤษ ระดับการสื่อสาร (ใช้เพื่อสื่อสารกับกลุ่มบริษัท) • มีความเชี่ยวชาญใน Microsoft Office (Exel) • สามารถประสานงานประเด็นระหว่างแผนกเพื่อเป็นผู้นำโครงการได้ • มีทักษะด้านมนุษยสัมพันธ์ที่ดี • เป้าหมาย - มุ่งเน้น ความสามัคคี การเรียนรู้ ยืดหยุ่น ทักษะทางภาษา ระดับภาษาอังกฤษ : การสนทนา ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี สถานที่ทำงาน: ARL ลาดกระบัง เวลาทำการ: 8:30-17:30 น.(วันจันทร์ - วันศุกร์) เกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ 30,000-35,000บาท เกี่ยวกับบริษัท สินค้าและบริการ: บริการครบวงจรด้านโลจิสติกส์ ประเภทธุรกิจ: การจัดจำหน่าย / การขนส่ง / คลังสินค้า;

RGF HR Agent