Senior Human Resources Officer

RGF HR Agent

  • กรุงเทพฯ
  • 35,000-38,000 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 1 เดือนที่ผ่านมา
Job Description Senior Human Resources Officer (35K-38K) (SDG-104033) เจ้าหน้าที่อาวุโสฝ่าย HR
Job responsibilities
- Assist HR Manager and work closely with a team of HR Headquarter, and Administrators to ensure all HR operational and transactional activities are executed timely. - Responsibilities in the recruitment process since JOB posting and interview process. - Facilitate welfare of employees and activities. - Responsibilities for preparing Training Process (both internal & external) and summit all related training courses to the company & government. - Responsibilities in built up the good relation between staff and company and communicating and joining with the company activities. - Responsibilities in admin such as Monitor maids and drivers for completing their routine tasks, purchasing office supply, and recording in stock. - knowledge in visa & work permit processing and documentation will be a plus. - Other task as assigned.
ความรับผิดชอบในงาน
- ช่วยเหลือผู้จัดการฝ่ายทรัพยากรบุคคลและทำงานอย่างใกล้ชิดกับทีมงานของสำนักงานใหญ่ฝ่ายทรัพยากรบุคคลและผู้ดูแลระบบเพื่อให้แน่ใจว่ากิจกรรมการปฏิบัติงานและธุรกรรมด้านทรัพยากรบุคคลทั้งหมดได้รับการดำเนินการอย่างทันท่วงที - ความรับผิดชอบในกระบวนการสรรหาตั้งแต่การโพสต์งานและกระบวนการสัมภาษณ์ - อำนวยความสะดวกด้านสวัสดิการของพนักงานและกิจกรรมต่างๆ - ความรับผิดชอบในการเตรียมกระบวนการฝึกอบรม (ทั้งภายในและภายนอก) และนำเสนอหลักสูตรการฝึกอบรมที่เกี่ยวข้องทั้งหมดให้กับบริษัทและภาครัฐ - ความรับผิดชอบในการสร้างความสัมพันธ์อันดีระหว่างพนักงานและบริษัท และการติดต่อสื่อสารและการเข้าร่วมกิจกรรมของบริษัท - ความรับผิดชอบในผู้ดูแลระบบ เช่น ตรวจสอบแม่บ้านและพนักงานขับรถเพื่อทำงานประจำให้เสร็จสิ้น การจัดซื้ออุปกรณ์สำนักงาน และการบันทึกในสต็อก - มีความรู้ด้านวีซ่าและใบอนุญาตทำงานและเอกสารจะพิจารณาเป็นพิเศษ - งานอื่นๆ ตามที่ได้รับมอบหมายJob Requirement
Necessary Skill / Experience
- Thai nationality , Male, Female , age 27 - 35 years old - Bachelor's degree - Bachelor's degree in Faculty Humanities. /Business Administration (Knowledge for Labour Laws of Thailand) - Experienced 3-4 years in HR field. - knowledge in visa & work permit processing - Proficient in MS-office (Excel, Word, and PowerPoint) - Good command in English (communication with Chinese report line and documents)
Preferable skill/Experience
- Preferably with working experience and knowledge in Global logistics. - Pleasant personality, service-orient minded and Self-motivated. - knowledge in recruitment Language Skill English level : Conversational Japanese level : None Workplace Area: MRT Phetchaburi Working Hour: 9:00-18:00(Monday - Friday, WIO 100% ) About the Benefits 35,000-38,000THB About the company Product & Service: Logistic service Business Type: Distribution / Transportation / Warehousing;
ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น
- สัญชาติไทย , ชาย, หญิง อายุ 27 - 35 ปี - ปริญญาตรี - ปริญญาตรี คณะมนุษยศาสตร์ /บริหารธุรกิจ (ความรู้กฎหมายแรงงานไทย) - มีประสบการณ์ 3-4 ปี ในด้าน HR. - มีความรู้เรื่องวีซ่าและใบอนุญาตทำงาน - มีความเชี่ยวชาญใน MS-office (Excel, Word และ PowerPoint) - สามารถใช้ภาษาอังกฤษได้ดี (สื่อสารกับสายรายงานและเอกสารภาษาจีน)
ทักษะ/ประสบการณ์ที่ต้องการ
- มีประสบการณ์การทำงานและความรู้ด้านโลจิสติกส์ระดับโลกจะพิจารณาเป็นพิเศษ - บุคลิกภาพดี มีใจรักงานบริการ และมีความกระตือรือร้นในตนเอง - ความรู้ในการสรรหาบุคลากร ทักษะทางภาษา ระดับภาษาอังกฤษ : การสนทนา ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี สถานที่ทำงาน: MRT เพชรบุรี เวลาทำการ: 9:00-18:00 น.(วันจันทร์ - วันศุกร์ WIO 100%) เกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ 35,000-38,000บาท เกี่ยวกับบริษัท สินค้าและบริการ: บริการด้านลอจิสติกส์ ประเภทธุรกิจ: การจัดจำหน่าย / การขนส่ง / คลังสินค้า;

RGF HR Agent