IT Specialist (Touchpoint System Operation)

AIS

  • กรุงเทพฯ
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 1 เดือนที่ผ่านมา
Become a part of Thailand’s no.1 Digital Service Provider, Who strives to provide best services that help people fulfil their dreams.We are looking for potential candidates who are eager to learn and grow to join our young talent team.Job Posting Location BangkokJob Summary To responsible for the maintenance, configuration, and reliable operation of touchpoint systems and service.Job DescriptionJob Description:
  • Operate the touchpoint system (AD/GPO, Proxy, URL filtering, Radius, VMWare, NAS Storage, SCCM&MECM, Antivirus, DDI, Citrix, IP-Telephony, Citrix, PRTG etc.) including install, configure, troubleshooting in system infrastructure, business workflow and application in MTTR.
  • Maintain service infrastructure, Application, Database and Security by performing service health check, regular service backup and preventive maintenance on daily, weekly, monthly and quarterly basis to ensure be able to provide continuous and good performance service as usual
  • Monitor service notification, service performance and identify service pain point. To improve the efficiency and quality of service by redesigning, capacity planning for expansion or discontinue low traffic & outdate services.
  • Implement initiative project for service enhancement, service optimization, service analytic, service automation to reduce the routine task and improve staff efficiency according to company's goal.
  • Perform the service requests and give a consulting, cooperate, and coordinate all stakeholders for the service feasibility and impact, service improvement, service features and business workflow.
  • Manage the clients in the company to have standard agents and control the standard configuration with GPO
  • Manage the clients in the scope of PCIDSS and ISO27001 to meet the compliance as specified by standards
Qualifications:
  • Bachelor’s degree in Computer engineering, Computer science, Information technology, or related field.
  • 10-12 years’ experience in System Administration, IT Operations and related field
  • Knowledge of AD/GPO, Windows Servers/Client VMWare, NAS Storage, Antivirus & DDI, SCCM & MECM, Proxy & URL Filtering, IP-Telephony, Citrix, PRTG, Office365.
  • Basic knowledge of Linux, Networking, LAN/WAN technology
  • Experienced in Backup system, restoring, recovering system.
  • Any of the following knowledge & skills is a plus: RPA, Python, BI tools, ISO27001, PCIDSS, Batch script
  • Good Problem solving, Critical thinking & Decision-making skill
  • Able to work efficiently with minimal supervision
  • Positive attitude, Teamwork and Service mind.
  • Good personality & Strong communication skills.
  • Good command in English.
Recruiter Sunisa Bunsalee (สุนิสา บุญสาลี)

AIS

งานที่ใกล้เคียง

  • เจ้าหน้าที่ IT SUPPORT

    ไทยเหรียญฟอคลิฟท์ จำกัด

    • กรุงเทพฯ
    จังหวัด กรุงเทพมหานคร (เขตประเวศ) อัตราค่าจ้าง ตามโครงสร้างบริษัท รูปแบบงาน งานประจำ (Full Time) อัตรา 2 รายละเอียดงาน มีความรู้ และทักษะในการแก้ไขปัญหาการใช้งาน อุปกรณ์ส…
    • 1 เดือนที่ผ่านมา
  • IT Manager (Retail business)

    ไทย เอาท์ดอร์ สปอร์ต จํากัด

    • กรุงเทพฯ
    “กลุ่มบริษัท ไทย เอาท์ดอร์” (TOG) รวมถึง บริษัท ไทย เอาท์ดอร์ สปอร์ต จำกัด และ บริษัท แอคชั่น เพอร์เฟ็ค จำกัด ดำเนินธุรกิจด้านการตลาดและจัดจำหน่ายเครื่องแต่งกายกีฬากลางแจ้งและแอ็คช…
    • 1 เดือนที่ผ่านมา
  • IT Support Engineer Manager (GPS Business)

    RGF HR Agent

    • กรุงเทพฯ
    • 30,000-50,000 บาท/เดือน
    Job Description IT Support Engineer Manager (GPS Business) (30K-50K) (SDG-103409) ผู้จัดการวิศวกรฝ่ายสนับสนุนด้านไอที (ธุรกิจ GPS) Job responsibilities - Take care of customers w…
    • 1 เดือนที่ผ่านมา