Senior Sales Engineer (Regional Sales - Central to Northern)

RGF HR Agent

  • กรุงเทพฯ
  • 20,000-50,000 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 30 วันที่ผ่านมา
Job Description Senior Sales Engineer (Regional Sales - Central to Northern) (20K-50K) (SDG-104192) วิศวกรอาวุโสฝ่ายขาย (ฝ่ายขายภูมิภาค - ภาคกลางถึงเหนือ)
Job responsibilities
- Achieve sales objectives within product range. - Respond market and present & promote secure new sales product or exceed sales and profit targets for your account. - Have Products knowledge of Instrumentation. - Ensure & Accuracy and Completely - PO. (Purchasing Order) and Order Processing for customers. - Promote customer appropriate Products and service. - Analyze, prepare and Assist on proposal offer to the customer. - Support project team to conclude order. - Coordinator during project team & customer for project execution. - Coordinator with oversea specialist for customer special requirement. - Solution assessment and Coordinate service Support for customer. - Responsibility for on-site visit. - Coordinate & Follow up on-time delivery Products with logistics. - Provide input of sales forecast. - Pursue sales leads. - Maintaining and building up relationship with customer. - Responsibility for sales reports and Activities reports. - Cooperate with other departments. - Special assignment at per attachment.
ความรับผิดชอบในงาน
- บรรลุวัตถุประสงค์การขายภายในกลุ่มผลิตภัณฑ์ - ตอบสนองต่อตลาดและนำเสนอและโปรโมตผลิตภัณฑ์การขายใหม่ที่ปลอดภัย หรือเกินเป้าหมายยอดขายและกำไรสำหรับบัญชี - มีความรู้ด้านผลิตภัณฑ์เกี่ยวกับเครื่องมือวัด - มั่นใจและถูกต้องและครบถ้วน - PO. (Purchasing Order) และ Order Processing ให้กับลูกค้า - ส่งเสริมผลิตภัณฑ์และบริการที่เหมาะสมกับลูกค้า - วิเคราะห์ จัดเตรียม และช่วยเหลือข้อเสนอข้อเสนอแก่ลูกค้า - สนับสนุนทีมงานโครงการในการสรุปคำสั่งซื้อ - ผู้ประสานงานระหว่างทีมงานโครงการและลูกค้าในการดำเนินโครงการ - ผู้ประสานงานกับผู้เชี่ยวชาญจากต่างประเทศเพื่อตอบสนองความต้องการพิเศษของลูกค้า - การประเมินโซลูชันและการสนับสนุนบริการประสานงานสำหรับลูกค้า - ความรับผิดชอบในการลงพื้นที่ - ประสานงานและติดตามการส่งมอบสินค้าตรงเวลาด้วยโลจิสติกส์ - ป้อนข้อมูลการคาดการณ์การขาย - ติดตามโอกาสในการขาย - รักษาและสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้า - ความรับผิดชอบสำหรับรายงานการขายและรายงานกิจกรรม - ร่วมมือกับแผนกอื่นๆ - งานพิเศษตามเอกสารแนบJob Requirement
Necessary Skill / Experience
- Thai nationality , Male , age 25 - 37 years old - Bachelor's degree - Graduated Bachelor's or Master's Engineering of Instrumentation, Control & Instrumentation and related field - Work experience at least 2 years( in Instrumentation / Control instrumentation, Automation and 5 years experience in related field. - knowledge Instrument engineering focus Liquid & Analysis. - Good command in verbal and written in English (international company) - Good knowledge in the General industries - in Northeast & Central area. - Ability to recognize key decision makers within a customer's organization. - Have a good understanding of general process operations (e.g. recognize limitations of technologies, recognize competitive limitations, and recognize potential problems at a customer's plant). - Recognize sales opportunities beyond what the customer called you out for. - Ability to be persistent and determined, and to Handle rejection. - Ability to build and sustain relationships with customers. - High responsibilities and able work under pressured and work in aggressively. - Able to travel up-country
Preferable Skills/Experience
- People who's experience in business market -Local people will be advantage. Language Skill English level : Conversational Japanese level : None Workplace Area: Bang Kruai, Nonthaburi Working Hour: 8:30-17:30(Mon-Fri [Hybrid working operation - WFH 4 days per month]) About the Benefits 20,000-50,000THB About the company Product & Service: Liquid Analysis, Flow measurement for liquids, etc. Business Type: Machinery / Equipment / Plants;
ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น
- สัญชาติไทย , เพศชาย อายุ 25 - 37 ปี - ปริญญาตรี - สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรีหรือปริญญาโท สาขาวิศวกรรมเครื่องมือวัด การควบคุมและเครื่องมือวัด และสาขาที่เกี่ยวข้อง - มีประสบการณ์การทำงานอย่างน้อย 2 ปี (ในด้านเครื่องมือวัด / เครื่องมือควบคุม, ระบบอัตโนมัติ และประสบการณ์ 5 ปีในสาขาที่เกี่ยวข้อง - ความรู้ด้านวิศวกรรมเครื่องมือ เน้น Liquid & Analysis - สามารถใช้วาจาและเขียนภาษาอังกฤษได้ดี (บริษัทต่างชาติ) - มีความรู้ดีในอุตสาหกรรมทั่วไป - ในพื้นที่ภาคตะวันออกเฉียงเหนือและภาคกลาง - ความสามารถในการรับรู้ผู้มีอำนาจตัดสินใจที่สำคัญภายในองค์กรของลูกค้า - มีความเข้าใจที่ดีเกี่ยวกับการดำเนินงานของกระบวนการทั่วไป (เช่น ตระหนักถึงข้อจำกัดของเทคโนโลยี ตระหนักถึงข้อจำกัดทางการแข่งขัน และตระหนักถึงปัญหาที่อาจเกิดขึ้นที่โรงงานของลูกค้า) - รับรู้โอกาสในการขายนอกเหนือจากสิ่งที่ลูกค้าเรียกร้อง - มีความอดทน มุ่งมั่น และอดทนต่อการถูกปฏิเสธ - ความสามารถในการสร้างและรักษาความสัมพันธ์กับลูกค้า - มีความรับผิดชอบสูง สามารถทำงานภายใต้แรงกดดัน และทำงานเชิงรุกได้ - สามารถเดินทางต่างจังหวัดได้
ทักษะ/ประสบการณ์ที่ต้องการ
- ผู้มีประสบการณ์ในตลาดธุรกิจ คนในพื้นที่จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ ทักษะทางภาษา ระดับภาษาอังกฤษ : การสนทนา ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี พื้นที่ทำงาน: บางกรวย นนทบุรี เวลาทำงาน: 8:30-17:30 น.(จันทร์-ศุกร์ [การทำงานแบบไฮบริด - WFH 4 วันต่อเดือน]) เกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ 20,000-50,000บาท เกี่ยวกับบริษัท สินค้าและบริการ: การวิเคราะห์ของเหลว, การวัดการไหลของของเหลว ฯลฯ ประเภทธุรกิจ: เครื่องจักร / อุปกรณ์ / โรงงาน;

RGF HR Agent