HR Specialist (Recruitment / Talent Acquisition / Talent Strategist)

RGF HR Agent

  • กรุงเทพฯ
  • 50,000-63,000 บาท/เดือน
  • ฝึกงาน
  • ฟูลไทม์
  • 2 เดือนที่ผ่านมา
Job Description HR Specialist (Recruitment / Talent Acquisition / Talent Strategist) (50K-63K) (SDG-102590) ผู้เชี่ยวชาญด้าน HR (การสรรหาผู้มีความสามารถ/นักวางแผนที่มีความสามารถ)
Job responsibilities
- Sourcing and reaching out to qualified candidates for current open roles. - serving as a go-between for candidates and hiring managers. - Coordinating the hiring process end-to-end. - design, distribute, and measure the results of candidate experience surveys. - working to Establish a recruitment strategy and find solutions if any issues/concerns in the short term. (Must required) - Analyzes the recruitment process performance, prepares the recruitment dashboards, recommends changes to the recruitment process, and implements changes. (Must required) - Tracks the list of the recruitment agencies and their terms and conditions; introduces standardized terms and conditions for the recruitment vendors if possible. - Identifies difficult job vacancies and investigates the best recruitment approach for team - Enhance and support the company's recruitment activities with the University (Job fairs, Internship, - Cooperative Education, MOU, etc.) - support and Coordinate for setting up a new HRM system. - any tasks that are assigned by superior or/and company.
ความรับผิดชอบในงาน
- การจัดหาและเข้าถึงผู้สมัครที่มีคุณสมบัติเหมาะสมสำหรับบทบาทที่เปิดรับในปัจจุบัน - ทำหน้าที่เป็นตัวเชื่อมระหว่างผู้สมัครและผู้จัดการฝ่ายจ้างงาน - ประสานงานกระบวนการจ้างงานตั้งแต่ต้นจนจบ - ออกแบบ แจกจ่าย และวัดผลการสำรวจประสบการณ์ของผู้สมัคร - ทำงานเพื่อสร้างกลยุทธ์การสรรหาบุคลากรและค้นหาแนวทางแก้ไขหากมีปัญหา/ข้อกังวลในระยะสั้น (จำเป็น) - วิเคราะห์ประสิทธิภาพของกระบวนการสรรหาบุคลากร เตรียมแดชบอร์ดการสรรหาบุคลากร แนะนำการเปลี่ยนแปลงกระบวนการสรรหาบุคลากร และดำเนินการเปลี่ยนแปลง (จำเป็น) - ติดตามรายชื่อบริษัทจัดหางานและข้อกำหนดและเงื่อนไข แนะนำข้อกำหนดและเงื่อนไขที่เป็นมาตรฐานสำหรับผู้ให้บริการจัดหางานหากเป็นไปได้ - ระบุตำแหน่งงานว่างที่ยากลำบาก และตรวจสอบแนวทางการสรรหาบุคลากรที่ดีที่สุดสำหรับทีม - ส่งเสริมและสนับสนุนกิจกรรมการสรรหาบุคลากรของบริษัทกับมหาวิทยาลัย (งานมหกรรมงาน, การฝึกงาน, - สหกิจศึกษา, MOU ฯลฯ) - สนับสนุนและประสานงานในการจัดตั้งระบบ HRM ใหม่ - งานใดๆ ที่ได้รับมอบหมายจากหัวหน้า หรือ/และบริษัทJob Requirement
Necessary Skill / Experience
- Thai nationality , Male, Female , age 37 - 42 years old - Bachelor's degree - Total 15 years of experience. - Experience in Human resource work roles such as recruitment activities, candidate interviews, etc. - Experience in a full life Cycle of international recruitment structure. - Experience in data analysis and data management. - Experience in HR planning and strategy. - Have a good knowledge of Labor Law. - Good command of English, used for communicating with Japanese staff, and clients.
Preferable Skill / Experience
- Experience working with job hunter Companies, agencies, universities internship outline. - Experience working in a Japanese or international company. - Experience Searching for candidates with executive, professional, and technical expertise. - Experience recruiting for positions in the IT industry. - Experience in HRM Language Skill English level : Conversational Japanese level : None Workplace Area: BTS Phloen Chit Working Hour: 8:30-17:30(Monday - Friday
Flexible Working Hours
Hybrid (WFH)(Some Sat. as stated in the Company's calendar)) About the Benefits 50,000-63,000THB About the company Product & Service: General IT Solutions services Business Type: IT Solutions / IT Consulting;
ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น
- สัญชาติไทย , ชาย, หญิง อายุ 37 - 42 ปี - ปริญญาตรี - รวมประสบการณ์ 15 ปี - มีประสบการณ์ในการทำงานด้านทรัพยากรบุคคล เช่น กิจกรรมการสรรหาบุคลากร การสัมภาษณ์ผู้สมัคร เป็นต้น - มีประสบการณ์ในวงจรชีวิตเต็มรูปแบบของโครงสร้างการสรรหาระหว่างประเทศ - มีประสบการณ์ด้านการวิเคราะห์ข้อมูลและการจัดการข้อมูล - มีประสบการณ์ด้านการวางแผนและกลยุทธ์ด้านทรัพยากรบุคคล - มีความรู้ด้านกฎหมายแรงงานเป็นอย่างดี - สามารถใช้ภาษาอังกฤษได้ดี ใช้ในการสื่อสารกับพนักงานชาวญี่ปุ่น และลูกค้า
ทักษะ / ประสบการณ์ที่ต้องการ
- มีประสบการณ์การทำงานกับบริษัทหางาน บริษัท หน่วยงาน มหาวิทยาลัย โครงร่างการฝึกงาน - มีประสบการณ์ทำงานในบริษัทญี่ปุ่นหรือต่างประเทศ - ประสบการณ์ในการค้นหาผู้สมัครที่มีความเชี่ยวชาญระดับผู้บริหาร มืออาชีพ และด้านเทคนิค - มีประสบการณ์ในการสรรหาตำแหน่งในอุตสาหกรรมไอที - มีประสบการณ์ด้าน HRM ทักษะทางภาษา ระดับภาษาอังกฤษ : การสนทนา ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี สถานที่ทำงาน: BTS เพลินจิต เวลาทำการ: 8:30-17:30 น.(วันจันทร์ - วันศุกร์
เวลาทำงานที่ยืดหยุ่น
Hybrid (WFH)(บางวันเสาร์ตามที่ระบุในปฏิทินของบริษัท)) เกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ 50,000-63,000 บาท เกี่ยวกับบริษัท สินค้าและบริการ: บริการโซลูชั่นไอทีทั่วไป ประเภทธุรกิจ: โซลูชั่นไอที / ที่ปรึกษาด้านไอที;

RGF HR Agent

งานที่ใกล้เคียง

  • HR Director

    RGF HR Agent

    • กรุงเทพฯ
    • 80,000-120,000 บาท/เดือน
    Job Description HR Director (80K-120K) (SDG-103702) ผู้อำนวยการฝ่ายทรัพยากรบุคคล Job responsibilities Effective Recruitment System - Identifies various sources of recruitment by…
    • 1 เดือนที่ผ่านมา
  • HR Manager (Japanese Speaking)

    RGF HR Agent

    • กรุงเทพฯ
    • 60,000-80,000 บาท/เดือน
    Job summary Job category Sales / Clerical / Planning / Logistics/Clerk / Assistant / Interpreter / Secretary Industry Other/ Employment type Uncategorized Position level Other…
    • 9 วันที่ผ่านมา
  • Japanese Speaking Officer/Supervisor (HR&GA Dept./Planning)

    RGF HR Agent

    • กรุงเทพฯ
    • 50,000-60,000 บาท/เดือน
    Job summary Job category Sales / Clerical / Planning / Logistics/Clerk / Assistant / Interpreter / Secretary Industry Other/ Employment type Uncategorized Position level Other…
    • 9 วันที่ผ่านมา