QA Engineer (New Model & Customer Claim) (23K - 33K) (SDG-104992)

RGF HR Agent

  • จังหวัดชลบุรี
  • 23,300-33,300 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 29 วันที่ผ่านมา
Job Description Duties & Responsibilities: • Manage APQP schedule and communicate with related department. • Interface with customer and facilitate the resolution of quality issues and concerns. • Submit ECR/ECN to customers and update the change of status to team member. • Prepare PPAP document, execute PPAP submission and approval as required for new program launches and customer-initiated product changes. • Maintain APQP documentation to support of the manufacturing process in accordance with customer requirements, e.g. FMEA, MSA, SPC, PPAP, etc. • Understand and provide interpretation of customer specific requirements. • Control all APQP documents through PPAP approval for new program launches. • Create NCR customer claim and lead to problem solving. • Update fast response tracking board to communicate status of problem and corrective action. • To contact customers in the case of problem with the quality products according to customers' requests. • Perform tracking customers issue and representing customers about quality problem. • Verify countermeasure effectiveness with team member. • Follow up take Corrective and Improvement while problem occurred and control 4M change as requirement. • Prepare the report summarizing the results of other quality checks for customers according to customer request. หน้าที่และความรับผิดชอบ: • กำหนดการ APQP และสื่อสารกับแผนกที่เกี่ยวข้อง • ติดต่อกับลูกค้าและอำนวยความสะดวกในการแก้ไขปัญหาข้อกังวลด้านคุณภาพ • ส่ง ECR/ECN ให้กับลูกค้าและอัปเดตการเปลี่ยนแปลงสถานะให้กับสมาชิกในทีม • เตรียมเอกสาร PPAP ดำเนินการส่ง PPAP และอนุมัติตามที่จำเป็นสำหรับการเปิดตัวโปรแกรมใหม่และการเปลี่ยนแปลงผลิตภัณฑ์ที่ริเริ่มโดยลูกค้า • ดูแลรักษาเอกสาร APQP เพื่อรองรับกระบวนการผลิตให้สอดคล้องกับความต้องการของลูกค้า เช่น FMEA, MSA, SPC, PPAP ฯลฯ • ทำความเข้าใจและตีความข้อกำหนดเฉพาะของลูกค้า • ดูแลเอกสาร APQP ทั้งหมดผ่านการอนุมัติ PPAP สำหรับการเปิดตัวโปรแกรมใหม่ • ดูแลคำร้องของลูกค้า NCR และนำไปสู่การแก้ปัญหา • อัพเดตบอร์ดติดตามข้อเสนอแนะเพื่อแจ้งสถานะของปัญหาและดำเนินการแก้ไข • ติดต่อลูกค้าในกรณีที่เกิดปัญหากับสินค้า • ติดตามปัญหาของลูกค้าและเป็นตัวแทนลูกค้าเกี่ยวกับปัญหาด้านคุณภาพของสินค้า • ตรวจสอบประสิทธิผลของมาตรการรับมือกับสมาชิกในทีม • ติดตามผลการแก้ไขและปรับปรุงในขณะที่เกิดปัญหาและควบคุมการเปลี่ยนแปลง 4M ตามความต้องการ • จัดทำรายงานสรุปผลการตรวจสอบคุณภาพอื่นๆ ให้กับลูกค้าJob Requirement Necessary Skill / Experience • Age 27-35 years • Any gender • Bachelor's degree in mechanical engineering, industrial engineering, or related fields. • At least 2 years of working experience in new model and customer claim from Automotive Industry (Tier 1 or OEM customers) • Knowledge of 8D report, IATF16949, Customer specific requirement (CSR) such as FORD/GM/VW/JLR etc. • Have experience to discuss, meeting with the oversea customers (Europe) • Advance conversation high in English. • Good communications and presentation skills Languages skills • English : Conversational • Japanese : None Workplace Area: Amatanakorn Working Hour: 8:00-17:30(Mon-Fri) About the Benefit Salary: 23,300-33,300 THB • Provident Fund • Employee group insurance • Health insurance for employees' children • Dental fees • Scholarships for employees' children • Fitness • Friday Afternoon Snack • New Year's gift • Activities and birthday gifts for employees • Annual recreational activities • Uniform About the allowance • Skill Allowance • Living Allowance • Diligent Allowance • Company bus About the company • Business Type: Manufacturing • Products: Spark plugs, oxygen sensors and A/F sensors for domestic and import vehicles ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น • อายุ 27-35 ปี • เพศใดก็ได้ • ปริญญาตรีสาขาวิศวกรรมเครื่องกล วิศวกรรมอุตสาหการ หรือสาขาที่เกี่ยวข้อง • มีประสบการณ์การทำงานอย่างน้อย 2 ปีในรถยนต์รุ่นใหม่และการเรียกร้องจากลูกค้าจากอุตสาหกรรมยานยนต์ (ลูกค้า Tier 1 หรือ OEM) • ความรู้เกี่ยวกับรายงาน 8D, IATF16949, ข้อกำหนดเฉพาะของลูกค้า (CSR) เช่น FORD/GM/VW/JLR เป็นต้น • มีประสบการณ์ในการพูดคุยพบปะกับลูกค้าต่างประเทศ (ยุโรป) • ภาษาอังกฤษระดับสนทนา • มีทักษะการสื่อสารและการนำเสนอที่ดี ทักษะด้านภาษา • อังกฤษ : สนทนา • ภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี พื้นที่ทำงาน: อมตะนคร เวลาทำการ: 8:00-17:30 น.(จันทร์-ศุกร์) เกี่ยวกับผลประโยชน์ เงินเดือน: 23,300-33,300 บาท • กองทุนสำรองเลี้ยงชีพ • ประกันภัยกลุ่ม • ประกันสุขภาพสำหรับบุตรพนักงาน • ค่าทันตกรรม • ทุนการศึกษาสำหรับบุตรพนักงาน • ฟิตเนส • อาหารว่างช่วงบ่ายทุกวันศุกร์ • ของขวัญปีใหม่ • กิจกรรมและของขวัญวันเกิดให้กับพนักงาน • กิจกรรมสันทนาการประจำปี • เครื่องแบบ เกี่ยวกับเบี้ยเลี้ยง • ค่าทักษะ • ค่าครองชีพ • เบี้ยขยัน • รถรับ-ส่ง เกี่ยวกับบริษัท • ประเภทธุรกิจ : การผลิต • ผลิตภัณฑ์: หัวเทียน, เซนเซอร์ออกซิเจน และเซนเซอร์ A/F สำหรับรถยนต์ในประเทศและนำเข้า

RGF HR Agent

งานที่ใกล้เคียง

  • QA Inspector (งานเชื่อมประกอบ)

    บริษัท เอ็มอาร์พี เอ็นจิเนียริ่ง จำกัด

    • จังหวัดชลบุรี
    รับจ้างแปรรูปโลหะภัณฑ์ขนาดใหญ่ กลึง กัด ไส เชื่อมประกอบโครงสร้างเหล็ก ซ่อมสร้างชิ้นส่วนเครื่องจักรกลและชิ้นส่วนยานยนต์ รับสมัครตำแหน่ง QA Inspector (งานเชื่อมประกอบ) จำนวนอัตรา…
    • 29 วันที่ผ่านมา
  • QA Engineer Supervisor / Assist Manager ( New Model )

    NDB Recruitment & Business Co.,Ltd.

    • จังหวัดชลบุรี
    ดำเนินธุรกิจในการสรรหาพนักงาน ให้แก่บริษัทต่าง ๆ จ้างเหมาแรงงาน รวมถึงการให้ความรู้ และพัฒนาองค์กรในรูปแบบการจัดกิจกรรม รับสมัครตำแหน่ง QA Engineer Supervisor / Assist Manager (…
    • 2 เดือนที่ผ่านมา
  • QA Engineer [ able to speak Chinese or English]

    I ONE TECHNOLOGY (THAILAND) CO.,LTD.

    • จังหวัดชลบุรี
    We, Ione Technology (Thailand ). Business sectors Keyboard /mouse /Keypad /Presenter/Acoustic Products (ANC Music and Gaming Headset ) Headquarter at Taiwan Taipei .Founder at 198…
    • 2 เดือนที่ผ่านมา