Field Sales Manager ( Sales and Marketing)

RGF HR Agent

  • กรุงเทพฯ
  • 50,000-65,000 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 1 เดือนที่ผ่านมา
Job Description Field Sales Manager ( Sales and Marketing) (50K-65K) (SDG-104145) ผู้จัดการฝ่ายขายภาคสนาม (ฝ่ายขายและการตลาด)
Job responsibilities
- Establish target portfolio with team leader or Country Head of Sales - Engage the target accounts, making face-to-face Sales call appointments whenever possible, meeting virtually otherwise - Present company overview, products and service information, our USP's and Value Propositions - Actively participates in Sales campaigns - Identify specific customer needs and requirements - Complete the customer registration process from start to finish - Complete the credit application / approval process - Provide commercial support during business implementations and trials for all products - Ensure regular, timely, and Complete updates into Salesforce. - Follow up on the expiration and update of tariffs / pricing sheets. - Assist with customer approved vendor documentation - Introduce management to applicable customers, making face-to-face Sales calls whenever possible - Provides service requirements based on direct customer feedback to Assist in vendor qualification and selection - Provides commercial feedback for pricing / rate negotiation with vendors - Sales Process steps: Opportunity - Identifying, Qualifying, Quoting, Negotiating, Closing; Implementation - New Customer Onboarding, Integration, Go-Live - Any special assignment by superior
ความรับผิดชอบในงาน
- สร้างพอร์ตโฟลิโอเป้าหมายกับหัวหน้าทีมหรือหัวหน้าฝ่ายขายประจำประเทศ - มีส่วนร่วมกับบัญชีเป้าหมาย ทำการนัดหมายทางโทรศัพท์เพื่อขายแบบเห็นหน้ากันทุกครั้งที่เป็นไปได้ หรือประชุมในรูปแบบอื่น - นำเสนอภาพรวมของบริษัท ข้อมูลผลิตภัณฑ์และบริการ USP และข้อเสนอคุณค่า - มีส่วนร่วมในแคมเปญการขายอย่างแข็งขัน - ระบุความต้องการและข้อกำหนดเฉพาะของลูกค้า - ดำเนินการขั้นตอนการลงทะเบียนลูกค้าให้เสร็จสิ้นตั้งแต่ต้นจนจบ - กรอกขั้นตอนการสมัคร/อนุมัติสินเชื่อ - ให้การสนับสนุนเชิงพาณิชย์ในระหว่างการดำเนินธุรกิจและการทดลองใช้ผลิตภัณฑ์ทั้งหมด - ตรวจสอบให้แน่ใจว่าการอัปเดต Salesforce สม่ำเสมอ ทันเวลา และเสร็จสมบูรณ์ - ติดตามการหมดอายุและอัปเดตภาษี/ใบราคา - ช่วยเหลือด้านเอกสารผู้ขายที่ได้รับการอนุมัติจากลูกค้า - แนะนำการจัดการให้กับลูกค้าที่เกี่ยวข้อง โดยโทรติดต่อฝ่ายขายแบบเห็นหน้ากันทุกครั้งที่เป็นไปได้ - จัดทำข้อกำหนดการบริการตามคำติชมของลูกค้าโดยตรงเพื่อช่วยเหลือในคุณสมบัติและการเลือกผู้ขาย - ให้ข้อเสนอแนะทางการค้าสำหรับการเจรจาราคา / อัตรากับผู้ขาย - ขั้นตอนกระบวนการขาย: โอกาส - การระบุ คุณสมบัติ การเสนอราคา การเจรจาต่อรอง การปิดการขาย การนำไปปฏิบัติ - การเริ่มต้นใช้งานลูกค้าใหม่ การบูรณาการ การเริ่มใช้งานจริง - งานพิเศษใด ๆ ที่ได้รับมอบหมายจากหัวหน้าJob Requirement
Necessary Skill / Experience
- Thai nationality , Male, Female , age 30 - 40 years old - Bachelor's degree - Bachelor's degree in logistics or equivalent - 3-5 years of Experience in the fields Sales & Marketing, Customer Service, functions in Freight Forwarding or Import/Export - Excellent command of English spoken and written (communication with European reporting and documents) - Computer literate (MS office and Power Point) - Have driving license and own car
Preferable Skill / Experience
- Experience in Airfreight industry. - Excellent customer service mind - Ability to think “outside the box” Language Skill English level : Conversational Japanese level : None Workplace Area: BTS Phrom Phong Working Hour: 8:30-17:30(Mon-Fri (Hybrid working operation)) About the Benefits 50,000-65,000THB About the company Product & Service: International freight forwarding Sea/Air/Cross border Business Type: Distribution / Transportation / Warehousing;
ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น
- สัญชาติไทย , ชาย, หญิง อายุ 30 - 40 ปี - ปริญญาตรี - วุฒิปริญญาตรี สาขาโลจิสติกส์ หรือเทียบเท่า - มีประสบการณ์ 3-5 ปีในสาขาการขายและการตลาด, บริการลูกค้า, ฟังก์ชันในการขนส่งสินค้าหรือนำเข้า/ส่งออก - มีทักษะในการพูดและเขียนภาษาอังกฤษที่ดีเยี่ยม (การสื่อสารกับการรายงานและเอกสารของยุโรป) - มีความรู้ด้านคอมพิวเตอร์ (MS office และ Power Point) - มีใบอนุญาตขับขี่รถยนต์และมีรถยนต์ส่วนตัว
ทักษะ / ประสบการณ์ที่ต้องการ
- มีประสบการณ์ในอุตสาหกรรมการขนส่งทางอากาศ - มีใจบริการที่เป็นเลิศ - มีความสามารถในการคิดนอกกรอบ ทักษะทางภาษา ระดับภาษาอังกฤษ : การสนทนา ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี สถานที่ทำงาน: BTS พร้อมพงษ์ เวลาทำการ: 8:30-17:30 น.(จันทร์-ศุกร์ (การทำงานแบบไฮบริด)) เกี่ยวกับสิทธิประโยชน์ 50,000-65,000 บาท เกี่ยวกับบริษัท สินค้าและบริการ: การขนส่งสินค้าระหว่างประเทศ ทางเรือ/อากาศ/ข้ามพรมแดน ประเภทธุรกิจ: การจัดจำหน่าย / การขนส่ง / คลังสินค้า;

RGF HR Agent