Corporate Planning Officer

RGF HR Agent

  • กรุงเทพฯ
  • 30,000-60,000 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 19 วันที่ผ่านมา
Job summaryJob category Other/Other
Industry Other/
Employment type Uncategorized
Position level Other
Number of openings 1
Desired entry time -
Required language skillEnglish (Conversation)
Foreign language competence -
Working hours Others
Welfares / Leave systemsWork detailsCorporate Planning Officer (30K-60K) (SDG-99063)
เจ้าหน้าที่วางแผนองค์กรJob responsibilities1. Leading and Training
  • Leading and training the team members to improve CSR, compliance, internal audit, and internal control know-how.
  • Leading and training all employees to make them know CSR, compliance, internal audit, and internal control.
2. Leading and conducting internal audit and internal control-related activities.
  • Participate and coordinate the CSR committee.
  • Audit the JSOX and internal control as an internal auditor and coordinate with external audit.
  • Conduct activities for Legal compliance, IT policy, digitalization, and other company regulations, policies, and strategies.
  • Promote ethics survey and improve ethics survey score.
  • Set internal control system and perform internal audit.
  • Build up a risk management system.
  • Conduct other activities related to CSR, compliance, audit, etc.
3. Support other team members' tasks.
  • Support other team members' tasks as needed.
4. Special assignment from Management. (Upon request)
  • If there are any assignments such as litigation, task force, cost reduction, urgent research and so on, handle the job in accordance with the order from Management.
5. Other
  • Strictly comply with law, company policies, rules, and regulations such as ethics and SHE regulations.
  • Comply and collaborate on operating procedures and the Company's Standards System such as ISO9001, ISO14001, PSM, ECO Factory, Energy Management and 5S.
  • Responsible and collaborative by understanding roles and responsibilities in every company's activity and strictly follow SHE&Q Minimum Expectation.
ความรับผิดชอบในงาน1. การเป็นผู้นำและการฝึกอบรม
  • เป็นผู้นำและฝึกอบรมสมาชิกในทีมเพื่อปรับปรุง CSR การปฏิบัติตามกฎระเบียบ การตรวจสอบภายใน และความรู้ด้านการควบคุมภายใน
  • เป็นผู้นำและฝึกอบรมพนักงานทุกคนให้รู้จัก CSR การปฏิบัติตามกฎระเบียบ การตรวจสอบภายใน และการควบคุมภายใน
2. เป็นผู้นำและดำเนินกิจกรรมการตรวจสอบควบคุมภายใน
  • มีส่วนร่วมและประสานงานคณะกรรมการ CSR
  • ตรวจสอบ JSOX และการควบคุมภายในในฐานะผู้ตรวจสอบภายในและประสานงานกับผู้ตรวจสอบภายนอก
  • ดำเนินกิจกรรมเพื่อการปฏิบัติตามกฎหมาย นโยบายด้านไอที การเปลี่ยนผ่านสู่ดิจิทัล และข้อบังคับ นโยบาย และกลยุทธ์ของบริษัทอื่นๆ
  • ส่งเสริมการสำรวจจริยธรรมและปรับปรุงคะแนนการสำรวจจริยธรรม
  • กำหนดระบบควบคุมภายในและดำเนินการตรวจสอบภายใน
  • สร้างระบบบริหารความเสี่ยง
  • ดำเนินกิจกรรมอื่นๆ ที่เกี่ยวข้องกับ CSR การปฏิบัติตามกฎระเบียบ การตรวจสอบ ฯลฯ
3.สนับสนุนงานของสมาชิกในทีมคนอื่นๆ
  • สนับสนุนงานของสมาชิกในทีมคนอื่นๆ ตามความจำเป็น
4. การมอบหมายพิเศษจากฝ่ายบริหาร (เมื่อมีการร้องขอ)
  • หากมีการมอบหมายงานใดๆ เช่น การดำเนินคดี คณะทำงาน การลดต้นทุน การวิจัยเร่งด่วน และอื่นๆ ให้จัดการงานตามคำสั่งจากฝ่ายบริหาร
5. อื่นๆ
  • ปฏิบัติตามกฎหมาย นโยบายบริษัท กฎเกณฑ์ และข้อบังคับต่างๆ เช่น จริยธรรม และระเบียบ SHE อย่างเคร่งครัด
  • ปฏิบัติตามและทำงานร่วมกันในขั้นตอนการปฏิบัติงานและระบบมาตรฐานของบริษัท เช่น ISO9001, ISO14001, PSM, ECO Factory, Energy Management และ 5S
  • รับผิดชอบและร่วมมือด้วยความเข้าใจบทบาทและความรับผิดชอบในทุกกิจกรรมของบริษัท และปฏิบัติตาม SHE&Q Minimum Expectation อย่างเคร่งครัด
Necessary Skill / Experience- Thai nationality , Male, Female , age 25 - 35 years old
- Bachelor's degree
  • Bachelor's or Master's degree major in Business administration, Strategic Planning, Accounting, Finance, Legal, etc.
  • At least 3 years of working experience in internal audit or strategic planning
  • Well communication and coordination, good hospitality
  • Fluent speaking both in English and Thai (Contact with team members and manager)
  • Microsoft Office, tableau skill.
Preferable Skill / Experience
  • CSR and basic Legal knowledge
  • Compliance and audit experience is preferable.
  • Digitalization, know how to improve the working process by using IT
Language Skill
English level : Conversational
Japanese level : NoneWorkplace Area: BTS Chong Nonsri
Working Hour: 9:00-18:00(Mon-Fri (WFH 2 days/week) Can prefer start time from 7-9 am (apply for whole month))About the Benefits
30,000-60,000THBAbout the company
Product & Service: Synthetic rubber
Business Type: Rubber / Resin / Plasticทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น- สัญชาติไทย , ชาย, หญิง อายุ 25 - 35 ปี
- ปริญญาตรี
  • ปริญญาตรีหรือปริญญาโท สาขาวิชาบริหารธุรกิจ การวางแผนเชิงกลยุทธ์ การบัญชี การเงิน กฎหมาย ฯลฯ
  • มีประสบการณ์ทำงานอย่างน้อย 3 ปีในด้านการตรวจสอบภายในหรือการวางแผนเชิงกลยุทธ์
  • สื่อสารและประสานงานได้ดี มีอัธยาศัยดี
  • มีทักษะการพูดทั้งภาษาอังกฤษและไทย (ติดต่อกับสมาชิกในทีมและผู้จัดการ)
  • Microsoft Office Tableau skill
ทักษะ / ประสบการณ์ที่ต้องการ
  • CSR และความรู้ทางกฎหมายขั้นพื้นฐาน
  • มีประสบการณ์ด้านการปฏิบัติตามกฎระเบียบและการตรวจสอบจะพิจารณาเป็นพิเศษ
  • Digitalization รู้วิธีการปรับปรุงกระบวนการทำงานโดยใช้ไอที
ทักษะทางภาษา
ระดับภาษาอังกฤษ : การสนทนา
ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มีสถานที่ทำงาน: BTS ช่องนนทรี
เวลาทำการ: 9:00-18:00 น.(จันทร์-ศุกร์ (WFH 2 วัน/สัปดาห์) เลือกเวลาเริ่มงานได้ตั้งแต่ 7-9 โมงเช้า (ทั้งเดือน))เกี่ยวกับสิทธิประโยชน์
30,000-60,000 บาทเกี่ยวกับบริษัท
สินค้าและบริการ: ยางสังเคราะห์
ประเภทธุรกิจ : ยาง / เรซิน / พลาสติกAbout interviewLiaisonThailandBangkok

Japanese-Jobs.com