Secretary / Japanese Co-ordinator

RGF HR Agent

  • จังหวัดระยอง
  • 40,000-60,000 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 1 เดือนที่ผ่านมา
Job summaryJob category Sales / Clerical / Planning / Logistics/Corporate Planning / Business Management / New Business Development
Industry Other/
Employment type Uncategorized
Position level Other
Number of openings 1
Desired entry time -
Required language skillJapanese (Conversation)English (Conversation)
Foreign language competence -
Working hours Others
Welfares / Leave systemsWork detailsJob Responsibilities
- Responsible for Interpretation, translation and communication for Japanese in Rayong factory.
- Responsible for Overall Document Management and Translation document that was assigned.
- Responsible for prepare correspondence, reports, and materials for publications and presentations.
- Responsible for Setup and coordinate meetings and conferences including to take care working schedule for Japanese
- Responsible for coordinate project-based work of concerned department.
- Responsible for willing support for all of company activities.
- Arrange documents for Japanese Visa, Passport, Work permit, 90 days Notification, Banking, Yearly income tax and any concerns documents.
- Coordinate with Housing agency about Japanese residence.
- Arrangement for booking and issue ticket for oversea business trip.
- Control for usage of mobile package of Japanese management.ความรับผิดชอบต่อหน้าที่
- รับผิดชอบงานล่าม แปล และสื่อสารภาษาญี่ปุ่นในโรงงานระยอง
- รับผิดชอบการจัดการเอกสารโดยรวมและการแปลเอกสารที่ได้รับมอบหมาย
- รับผิดชอบในการจัดเตรียมจดหมาย รายงาน และสื่อสิ่งพิมพ์และการนำเสนอ
- รับผิดชอบในการติดตั้งและประสานงานการประชุมรวมถึงดูแลตารางการทำงานของคนญี่ปุ่น
- รับผิดชอบประสานงานงานตามโครงการของแผนกที่เกี่ยวข้อง
- รับผิดชอบด้วยความยินดีสนับสนุนกิจกรรมทั้งหมดของบริษัท
- จัดเตรียมเอกสารวีซ่าญี่ปุ่น หนังสือเดินทาง ใบอนุญาตทำงาน หนังสือแจ้ง 90 วัน ธนาคาร ภาษีเงินได้ประจำปี และเอกสารที่เกี่ยวข้อง
- ประสานงานกับหน่วยงานการเคหะเกี่ยวกับที่อยู่อาศัยของญี่ปุ่น
- จัดเตรียมการจองและออกตั๋วเดินทางไปทำธุรกิจต่างประเทศ
- ควบคุมการใช้งานแพ็กเกจมือถือของผู้บริหารชาวญี่ปุ่นNecessary Skill / Experience
  • Age 25-35 years
  • Any gender
  • Bachelor's Degree in any field
  • Have working experience at least 3 years as Secretary or Japanese Interpreter in any field
  • Advance conversation high-business level of English (JLPT N3-N1)
  • Advance conversation middle-high level of English
  • Able to use Microsoft Office program
  • Have high TOEIC score is preferable
  • Have JLPT N1 is preferable
Languages skills
  • English : Conversational
  • Japanese : Conversational
Workplace Area: Rojana Industrial Park
Working Hour: 7:50-16:50 (Mon-Fri)About the Benefit
  • Salary: 40,000-60,000THB
ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น
  • อายุ 25-35 ปี
  • เพศใดก็ได้
  • วุฒิปริญญาตรีทุกสาขา
  • มีประสบการณ์ทำงานอย่างน้อย 3 ปีในตำแหน่งเลขานุการหรือล่ามภาษาญี่ปุ่นในทุกสาขา
  • ภาษาอังกฤษระดับสนทนา
  • สนทนาภาษาอังกฤษระดับกลางถึงสูงขั้นสูง
  • สามารถใช้โปรแกรม Microsoft Office ได้
  • มีคะแนน TOEIC สูงจะพิจารณาเป็นพิเศษ
  • มี JLPT N1 จะเหมาะกว่า
ทักษะด้านภาษา
  • อังกฤษ : สนทนา
  • ภาษาญี่ปุ่น : สนทนา
พื้นที่ทำงาน: สวนอุตสาหกรรมโรจนะ
เวลาทำการ: 7:50-16:50 น. (จันทร์-ศุกร์)เกี่ยวกับผลประโยชน์
  • เงินเดือน: 40,000-60,000บาท
About interviewLiaisonThailandRayong

Japanese-Jobs.com