Sales Executive (Freight/Chiangmai)

RGF HR Agent

  • จังหวัดเชียงใหม่
  • 17,000-20,000 บาท/เดือน
  • งานประจำ
  • ฟูลไทม์
  • 1 เดือนที่ผ่านมา
Job summaryJob category Administrative (Human Resources / Finance / Legal / Public Relations)/Management in Management Department
Industry Other/
Employment type Uncategorized
Position level Other
Number of openings 1
Desired entry time -
Required language skillEnglish (Conversation)
Foreign language competence -
Working hours Others
Welfares / Leave systemsWork detailsSales Executive (Freight/Chiang Mai) (17K-20K) (SDG-104253)
เจ้าหน้าที่ฝ่ายขาย (ขนส่งสินค้า/เชียงใหม่)Job responsibilities- Explore the opportunity to expand business from the assigned customer account.
- Proactively find new target customers and acquire new business.
- Maintain and develop business relationship with new/existing customers.
- Conduct regular (weekly) customer visits and present to group company overall business.
- Do Sales activities both Air and Sea Freight, as well as related services products concerned, e.g., customs brokerage, warehouse, cross border, transportation, etc.
- Prepare, handle and submit quotation, rate, inquiries, tender, RFQ, RFI and special projects.
- Conduct internal weekly/monthly meetings for instruction new acquired business to the Operation Team.
- Prepare weekly and monthly report, opportunity pipeline report, weekly planning report, Sales visit report, quotation issuance and Other related reports.
- Follow up with customer and oversea inquiry(ies), i.e., shipment status, related documents, billing, claim, and Other requirements.
- Monitor daily e-mails and business requirements from internal and external parties.
- Monitor cargo movement and give advice to Operation Team for smooth cargo handling.
- Support / Back up customer service or work operational process as per assignment by Manager.
- Any ad-hoc tasks that may be assigned by Manager's Assignment.ความรับผิดชอบในงาน- สำรวจโอกาสในการขยายธุรกิจจากบัญชีลูกค้าที่ได้รับมอบหมาย
- ค้นหาลูกค้าเป้าหมายใหม่เชิงรุกและรับธุรกิจใหม่
- รักษาและพัฒนาความสัมพันธ์ทางธุรกิจกับลูกค้าใหม่/ปัจจุบัน
- ดำเนินการพบลูกค้าเป็นประจำ (รายสัปดาห์) และนำเสนอต่อกลุ่มธุรกิจโดยรวมของบริษัท
- ดำเนินกิจกรรมการขายทั้งทางอากาศและทางทะเลตลอดจนผลิตภัณฑ์บริการที่เกี่ยวข้อง เช่น นายหน้าศุลกากร คลังสินค้า ข้ามพรมแดน การขนส่ง ฯลฯ
- จัดเตรียม จัดการ และส่งใบเสนอราคา อัตรา สอบถาม ประกวดราคา RFQ, RFI และโครงการพิเศษ
- จัดการประชุมภายในรายสัปดาห์/รายเดือนเพื่อแนะนำธุรกิจใหม่แก่ทีมปฏิบัติการ
- จัดทำรายงานรายสัปดาห์และรายเดือน, รายงานไปป์ไลน์โอกาส, รายงานการวางแผนรายสัปดาห์, รายงานการเยี่ยมชมการขาย, การออกใบเสนอราคา และรายงานอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้อง
- ติดตามผลกับลูกค้าและการสอบถามจากต่างประเทศ เช่น สถานะการจัดส่ง เอกสารที่เกี่ยวข้อง การเรียกเก็บเงิน การเรียกร้อง และข้อกำหนดอื่น ๆ
- ตรวจสอบอีเมลรายวันและข้อกำหนดทางธุรกิจจากบุคคลภายในและภายนอก
- ติดตามการเคลื่อนย้ายสินค้าและให้คำแนะนำแก่ทีมปฏิบัติการเพื่อการขนถ่ายสินค้าได้อย่างราบรื่น
- สนับสนุน / สำรองข้อมูลบริการลูกค้าหรือกระบวนการปฏิบัติงานตามที่ได้รับมอบหมายจากผู้จัดการ
- งานเฉพาะกิจใดๆ ที่อาจได้รับมอบหมายจากผู้จัดการที่ได้รับมอบหมายNecessary Skill / Experience- Thai nationality , Female , age 24 - 35 years old
- Bachelor's degree
- Bachelor's degree in Logistics or any related field.
- At least 1 years of experience as Sales Representative, Sales Coordinator or Customer Service field in Freight
- Knowledge of Logistics business (air/ocean cargo and import/export, etc.)
- Conversation middle-high level of English (use for coomunicate with external and internal)
- Computer literacy in Microsoft office (Word, Excel, PowerPoint)
- Own car or motorcycle with driving license
- Positive attitude, good personality, cooperativeness and hardworking.Language Skill
English level : Conversational
Japanese level : NoneWorkplace Area: Mueang, Chiang Mai
Working Hour: 8:00-17:00(Monday - Friday (WIO 100%))About the Benefits
17,000-20,000THBAbout the company
Product & Service: Logistic Services
Business Type: Distribution / Transportation / Warehousing;ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น- สัญชาติไทย , เพศหญิง อายุ 24 - 35 ปี
- ปริญญาตรี
- วุฒิปริญญาตรี สาขาโลจิสติกส์ หรือสาขาที่เกี่ยวข้อง
- มีประสบการณ์ในตำแหน่ง Sales Representative, Sales Coordinator หรือ Customer Service อย่างน้อย 1 ปี ใน Freight
- ความรู้เกี่ยวกับธุรกิจโลจิสติกส์ (สินค้าทางอากาศ/ทางทะเล และการนำเข้า/ส่งออก ฯลฯ)
- ภาษาอังกฤษระดับกลาง-สูง (ใช้เพื่อสื่อสารกับภายนอกและภายใน)
- ความรู้คอมพิวเตอร์ใน Microsoft office (Word, Excel, PowerPoint)
- มีรถยนต์หรือรถจักรยานยนต์ส่วนตัวพร้อมใบขับขี่
- มีทัศนคติเชิงบวก บุคลิกภาพดี ให้ความร่วมมือ และขยันขันแข็งทักษะทางภาษา
ระดับภาษาอังกฤษ : การสนทนา
ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มีพื้นที่ทำงาน: เมือง เชียงใหม่
เวลาทำการ: 8:00-17:00 น.(วันจันทร์ - วันศุกร์ (WIO 100%))เกี่ยวกับสิทธิประโยชน์
17,000-20,000 บาทเกี่ยวกับบริษัท
สินค้าและบริการ: บริการโลจิสติกส์
ประเภทธุรกิจ: การจัดจำหน่าย / การขนส่ง / คลังสินค้า;About interviewLiaisonThailandOther parts of Thailand

Japanese-Jobs.com